zondag 6 mei 2012

HighTech Hardlopen

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik gek ben op Gadgets, Gimmicks en Technische "dingetjes". Zo ligt er steevast een Tablet op de salontafel, sta ik nooit meer op om het licht aan- en uit te doen, wordt elke ongenode gast in huis voorzien van herrie en camerabeelden en maakt een aangepast scenario met licht mij wakker elke morgen, om maar wat voorbeelden te noemen.

Een Garmin sporthorloge had ik nog niet in mijn collectie. En dat werd wel eens tijd. Dus ik had uitgebreid gekeken welke er beschikbaar zijn en ook welke types mij dat gimmick gevoel bezorgen. Daarnaast ben ik Nederlander, en wil alleen al om deze reden niet teveel betalen natuurlijk!

Ik heb de mogelijkheid gehad de ervaringen van een aantal Loopmaatjes te kunnen betrekken en alle mogelijke opties van dichtbij te zien en te testen. De mooiste uit de serie is voor mij de Garmin 405/410 serie. Model is niet te groot (heb vrij smalle polsen) en de aanraakband doet iets met mij. Door veel lopers verguist, door veel lopers aanbeden. Ik vind het idee wel leuk, en ja het heeft ook nadelen bij nat weer. Maar bij vergrendelen van de band, is het allemaal wel te doen. Kortom de keuze viel tussen de Garmin 405HRM, 405CX of 410HRM. Toen ik op een aardige aanbieding stuitte van de 405HRM, besloot ik deze dan maar te nemen. Niet te duur en wel wat ik graag wil.




Inmiddels het eerste loopje met dit apparaatje achter de rug en het valt allemaal niet tegen moet ik zeggen. Ook de online omgeving ziet er goed uit. Als Google adept natuurlijk grote problemen met de Bing/NavTeq kaartsystemen die Garmin gebruikt. Ik weet bijna zeker dat we in de toekomst extra mogen gaan betalen voor deze nu nig gratis dienst. Maar het ziet er goed uit. Omdat Garmin standaard voor de Linux omgeving geen software meelevert, duurde het wel even voordat de boel aan de praat was. Ik zal het binnenkort hier en op mijn andere blogs posten om anderen hiermee op het goede pad te zetten. Maar het werkt allemaal en uitwisselen gaat naadloos.

Binnekort meer gebruikservaringen van dit wel aardige klokje voor runners!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten