zaterdag 12 mei 2012

Pre-run IJsselsteinloop

Foto: @Loopmaatjes www.loopmaatjes.nl
Vandaag met een aantal Loopmaatjes de Prerun gelopen van de IJsselsteinloop 10 KM.
Zelf hoop ik op 26 Mei de halve marathon te lopen in IJsselstein, maar de meeste mensen kiezen toch voor de 10 kilometer. Ik heb hem vorig jaar gelopen en ken de route dus goed, daarnaast woon ik in Ijsselstein, waardoor ik deze route zelf ook vaker loop.

Via Twitter werd er gesproken over de Pre-Run en Marteijn, met het @loopmaatjes Twitteraccount gaf er verdere bekendheid aan. Dus vandaag om 10 uur stonden er in de ochtendkilte (want koud was het wel) zoń 11 lopers bij elkaar om samen de route te gaan lopen. Een echte tempo afspraak was er niet, meestal gaat dat automatisch op basis van wat de mensen zelf aangeven, zo ook vandaag.

Ook loopmaatje Ron was weer van de partij, evenals Barry, Marteijn, Marianne, Marcel en een aantal mensen, die ik nog niet kende, maar nu ook tot de loopmaatjes mag rekenen. (We smeren ze nog wel een keertje een shirt aan :).

We liepen heerlijk, de temperatuur was lekker, de zon kwam er af en toe bij, zodat het een aangenaam loopje is geworden. Omdat het tempo voor mij rustig was, kon ik lekker bijkletsen met een aantal mensen in de groep. Dat was gezellig en daardoor was het loopje alweer over, voor ik er erg in had.

Weer bij het Fulcotheater aangekomen, namen we weer afscheid en ging een ieder weer zijn of haar eigen weg. Zeker voor herhaling vatbaar!



Morgen staat er weer een langere loop op het programma in aanloop naar de Halve marathon van IJsselstein en de marathon in Amersfoort op 10 Juni. Donderdag is dan de dag dat er een lange duurloop uit zal moeten komen, om niet te ver achter te raken op het schema voor de marathon, die door de blessure toch al niet optimaal is geweest!

Maar al met al dus erg fijn gelopen, zonder veel pijntjes, dus dat is alweer pure winst!




2 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n spontaan loopje en fijn dat het weer lekker ging !! Jammer van die lopers zonder #loopmaatjesshirt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze moesten het verplicht stellen he die shirts Yvonne :)

    BeantwoordenVerwijderen