maandag 6 augustus 2012

Marathon Amsterdam: !e Lange Duurloop

Op 5 Augustus was het tijd voor de eerste langzame lange duurloop in voorbereiding op de Marathon van Amsterdam. Via twitter las ik dat loopmaatje Martin zichzelf op een 30 kilometer duurloop ging tracteren dit weekend, dus ik informeerde voorzichtig of hij bezwaar tegen een medeloper had. Martin bleek al meer lopers te hebben gestrikt, dus ook Onno en Martijn sloten aan. Onno was nog niet helemaal toe aan de dertig, dus hij zou op een bepaald punt aanhaken.



Ik kwam rijkelijk laat bij Martin, vanwege een onaangekondigde wegafsluiting bij Utrecht. Martin stond al klaar, dus we konden gelijk naar het ontmoetingspunt waar we Martijn zouden oppikken. Die stond al klaar, dus we gingen redelijk snel weer door naar het volgende punt waar Onno klaar zou staan. Ook die haakte al lopend aan, dus we waren onderweg in het prachtige gebied rond Beverwijk. Dit keer niet de duinen in, maar door een schitterend polderlandschap met riviertjes, plassen, weggetjes en paden. En bijna overal geen auto's. Een heerlijk gebied om doorheen te lopen. En dat vonden meer lopers, want we kwamen er voldoende tegen zo op de Zondagochtend vroeg.



Al met al liepen we een lekker tempo van zo gemiddeld 10,4 km/uur en tikten al pratend en soms zwijgend de kilometers weg. Onderweg deerde de soms wel pittige regen ons totaal niet, het was juist wel verfrissend en volgens mij was het grootste deel van de route ook droog. Maar zeker weten doe ik dit niet meer.



Na een kleine 2,5 uur ging Martijn zijn route naar huis vervolgen en even later kwam Onno weer bij het punt waar zijn auto stond. De laatste kilometers liepen Martin en ik weer richting Beverwijk terug en kwamen er bekende punten weer in zicht. Zoals meestal had ik wat moeite om de laatste kilometers het tempo te houden, ik had nog energie en wilde zo snel als mogelijk weer bij het startpunt uitkomen. Martin zorgde dat ik me dit keer niet over de kop liep en we kwamen na een kleine drie uur lopen weer terug waar we waren gestart. Ik heb heerlijk gelopen en ervan genoten, ook van het leuke gezelschap!
En zo zit de eerste lange duurloop er al weer op, er volgen er nog een paar, alvorens het startschot in Amsterdam zal klinken in Oktober. maar deze heb ik vast zitten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten