dinsdag 28 augustus 2012

Voorbereiding marathon van Amsterdam (2)

Dinsdag 28 Augustus 2012

Vandaag een zware dag, vanmorgen allereerst met de 02trainer op de hometrainer, rek- en strekoefeningen uitgevoerd en daarna nog steeds met dat monsterachtige ding met stand 12 op de crossstrainer. Op beide apparaten 3 keer een interval gedaan met 1 minuut rust ertussen. Daarna buikspieroefeningen en wat krachtoefeningen op de armen, borst en de rest van het lichaam met gewichten. Ena l die tijd de O2 trainer gebruikt. Wat raak je dan buiten adem zeg :)
Maar alles voor de conditie zullen we maar zeggen.

Vanavond was het tijd voor een intensieve interval training. En wat voor een:

Eerst 10 minuten rustig inlopen.
Daarna 15 keer 1 minuut flink vlot hardlopen op een pace van 4:00 met tussendoor anderhalve minuut draven.
Als laatste 10 minuten uitlopen.


Dus eerst netjes ingelopen en daarna 15 keer een interval gelopen.
Het was spannend, want ik ging ook van huis met een nieuwe betaversie va de Looptijden app om te testen.



Zoals vaker met een beta, ging dit nog niet helemaal vlekkeloos, maar daarvoor testen we hem natuurlijk ook eerst uit. Na een kilometer of 8 stopte de app ermee, en ik kreeg hem ook niet goed meer aan de praat erna. Gelukkig loop ik ook altijd nog met een Garmin, dus de schade viel allemaal reuze mee.

Maar ik liep vandaag lekker en vooral heel hard. Op mijn favoriete schoenen voor deze afstand, de Kalenji lichtgewicht schoenen. Niet eens hele dure schoenen, maar ik loop er op de kortere afstanden het lekkerst op.

Morgenochtend weer trainen met de o2 Trainer en morgen met hardlopen een rustdagje. Donderdag weer aan de bak met een wisselduurloop van 1:15 uur. Ik heb er nu alweer zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten