maandag 12 maart 2012

Heilige huisjes

Vandaag, zondag 11 Maart 2012 stond er een lange duurloop op het programma. Omdat ik mijn telefoon opnieuw had geinstalleerd, moest ik ook weer nieuwe muziek er op zetten. Ik besloot speciale running muziek mee te nemen, om goed in de stemming te komen. Ik zou ongeveer 21 a 22 km gaan lopen, maar hield de optie open wat langer te gaan, mocht het allemaal erg goed aanvoelen.

Buiten was het heerlijk weer, de zon kwam in de vroege ochtend al door en de dauw was goed te zien. Ideaal loopweer dus. Ik besloot een mooie route te lopen, die ik al vaker had gelopen. De route liep door een aantal mooie dorpen in de gemeente Lopik. Het voelde allemaal direct erg goed en ik besloot gewoon om lekker te gaan lopen met het tempo dat ik nodig heb om de Utrecht Marathon onder de 4 uur te lopen.

In Utrecht zal uitlopen het belangrijkste doel worden, maar wat zou het stoer zijn om de eerste marathon direct al onder de 4 uur te voltooien. Nou ja hiervoor is een gemiddelde snelheid nodig van 10.60 km/uur.

Het werd een heerlijke loop in een ontzettend mooi ochtendzonnetje bij een ideale temperatuur van zoń 11 graden. Wat is de natuur toch alweer mooi aan het worden richting de lente. Het werd een gemiddelde van 10,8 km/uur.

Ik blijk dus in staat om een rustige start te maken en wat sneller te gaan aan het einde van de loop. Na bijna 2 en een half uur kwam ik weer thuis aan, en dit keer helemaal niet zo moe. Ik begin er steeds meer in te geloven, die vier uur grens is zeker niet heilig voor me, maar toch, stiekem.........





RT
11
Rondje in marathontempo (10,8) in voorbereiding op de marathon van Utrecht. Ging prima in het zonnetje! Negatieve split gelopen.
Snelheid: 10,79 km/u, Max. snelheid 12,10 km/u, Kcal: 1999 Kcal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten