dinsdag 20 maart 2012

Even er tussen uit

Afgelopen dagen zijn we er lekker even tussenuit geweest in een vier sterren hotel in Harderwijk. Ik zeg het maar zoals het is: ik ben razend slecht met ontbijtbuffetten. Zo'n beetje alles dat er staat werk ik naar binnen, en als het smaakt, dan volgt er nog een portie. Zo komt het niet zelden voor dat ik begin met roerei, spek, worstjes, pannenkoeken en al dat soort gerechten om via tig broodjes te eindigen met vers fruit en yoghurt. Mwoah dat er dan inmiddels zoń 1500-2000 kilocalorieen in zitten, mag geen wonder heten. Sávonds gaan we dan gewoon weer verder met een x-gangen menu uiteraard :)  En ik kan het best nog wel hebben ook gelukkig, maar ik had me dus wel voorgenomen, minimaal één keer te gaan hardlopen.
Dat werd dus vandaag in de Harderwijkse bossen. Jolanda ging ook hardlopen, maar we besloten vanwege het tempoverschil ieder een eigen kant op te gaan. We zijn eigenlijk altijd heel vroeg wakker en dus stonden we al voor 07:00 bij 2 graden buiten in ons hardlooptenue.



Wat is dat lekker zeg dat dauwtrappen, hele stukken door mul zand, naar boven, naar beneden, naar links, naar rechts en mooie trailpaadjes. Ik had het reuze naar mijn zin. We hadden wel afgesproken niet te lang te gaan lopen, omdat we ook nog wilden ontbijten en niet al te laat richting huis wilden om thuis de schade te ontdekken die de kinderen in onze afwezigheid wel weer zouden hebben aangericht.

Kilometer na kilometer liep ik dieper het bos in, totdat ik met veel geritsel een hele groep herten langs zag schieten op ca 25 meter, wat is dat gaaf zeg! Dit gebeurde even later weer, maar nu stonden ze in de verte op het pad te kijken hoe ik dichterbij kwam. Vlak voordat ik er was, stoven ze er weer vandoor.

Op het midden van de route kwam ik bij een gebied waar allerlei geiten en schapen stonden te grazen, ook een heel mooi gezicht. Ik wist ongeveer wel welke kant ik op moest en volgde voor alle zekerheid een paadje dat niet ver van een doorgaande fietsroute lag, om in ieder geval nog bij het ontbijt aan te kunnen schuiven.

Het werd ruim 12,5 kilometer buffelen en voldaan kwam ik terug op de hotelkamer waar mijn ega al binnen was. Zij had er ruim 5 kilometer op zitten in 35 minuten, ik liep ongeveer dubbel zo lang.
Na de douche lekker weer aan het ontbijt en omdat de eerste 1000 kilocalorieen van de dag al verbrand waren, kon er weer lekker veel naar binnen.

Het was een heerlijke ervaring, wat mij betreft voor herhaling vatbaar en jammer dat we niet bij een bos wonen! De voorbereiding voor de marathon op 9 April 2012 gaat dus nog steeds redelijk volgens plan. Deze week nog een interval loop op donderdag en de laatste duurloop op zondag. Omdat ik nog steeds veel kilometers achter loop op schema, doe ik er misschien nog wel eentje extra deze week.
Daarna wordt het taperen, afbouwen dus!








Details van een tijd

Afstand
12.566 m

Tijd
01:12:50

Snelheid
10,35 km/u

Calorieën
955 Kcal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten