zondag 5 februari 2012

Hardlopen Bij -10 en 10 -

Vandaag Zaterdag 04 Februari 2012 kreeg ik spontaan de vraag van Ron uit IJsselstein of ik zin had mee te gaan hardlopen in het bos bij Hilversum. Dit weekend had ik volgens het schema een duurloop van 160 minuten op hget programma staan, maar had al besloten dit in twee delen te gaan lopen. De weersomstandigheden waren erg bar met temperaturen ver beneden de -10 en plaatselijk zelfs beneden de -20.
Dus snel de wekelijkse boodschappen in huis gehaald en even later stond Ron voor de deur en reden we naar Hilversum.
Onderweg zagen we nog enkele autoś die van de weg af waren gereden vanwege de sneeuw en de gladheid. Ik had qua kleding goed rekening met de kou gehouden met drie lagen bovenkleding, waaronder een Fleecejack, twee broeken en handschoenen en een muts. Daarnaast de trailrunning schoenen, want we zouden vooral in een bos- en hei omgeving gaan rennen.
In Hilversum aangekomen bleek het redelijk beschut te zijn, waardoor je weinig last van de koude wind had en gingen we op pad. Het leek wel veelop trailrunning want grote delen van de route kon je niet naast elkaar lopen, ook versperden meerdere boomstammen ons pad en moesten we eromheen. De dikke laag sneeuw zorgde ervoor dat het lopen zwaar was, de heuvels deden de rest.

In het schitterende heigebied waren veel mensen bezig met winterse taferelen als slee rijden en wandelen. Kilometer na kilometer liepen we in gestaag tempo door en vloeide de energie weg uit mijn lichaam. Na een paar flinke heuvels kreeg ik het moeilijk en kon nauwelijks meer aanhaken bij Ron. Lopen door een besneeuwd bos is iets waar ik dus blijkbaar veel moeite mee heb. Na ruim 15 kilometers kwamen we terug bij de auto en hadden we gemiddeld onder de 10 km/uur per uur gelopen. Dat lijkt heel langzaam, maar door dit ruwe gebied dat ook nog eens vol met sneeuw lag, was het een hele prestatie.
Gelukkig herstelde ik snel en gingen we weer terug naar IJsselstein. Morgen de andere helft van de duurloop in de polder.


FEB
04
Ging erg moeizaam, zware loop met veel hoogte verschil en door soms best dikke sneeuw. Meer een soort trailrun. Samen met Ron Daalhuizen gelopen
Snelheid: 9,84 km/u, Max. snelheid 12,10 km/u, Kcal: 1199 Kcal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten