dinsdag 15 oktober 2013

De operatie

Op 15 oktober was het dan eindelijk zover.
De operatie om de afgescheurde pees te herstellen is uitgevoerd.
Ik moest vanmorgen volledig nuchter mij melden in het St. Antonius ziekenhuis Leidsche Rijn.  Nadat het vorige week werd uitgesteld was ik er echt wel aan toe, ondanks dat het een forse operatie is en de weg van het herstellen en de revalidatie lang zou zijn.

In eerste instantie zou ik om ca 10:30 aan de beurt zijn. Ik werd netjes ontvangen en kreeg een bed toegewezen in een kamer met een vrouw die een nieuwe knie had gekregen en een man die een nieuwe heup had. Beide waren enkele dagen ervoor geopereerd en nu aan het herstellen.

Het nieuwe ziekenhuis in Leidsche Rijn is mooi en alles is nieuw. Grappig detail is dat het personeel er met een step door de immens lange gangen gaat Het spaart weer tijd :)

Om ca 11:00 werd ik gehaald en vervoerd naar de operatiekamer waar dokter Speth mij zou opereren. Ik maakte kennis met de man die mij zou gaan verdoven en werd aangesloten op de meters en allerlei slangetjes. Nu was het zover en werd ik naar de OK gereden. Daar was een kompleet team aanwezig, inclusief de chirurg.
De anesthesist vertelde mij dat ik me dadelijk moe zou gaan voelen en ik dan geopereerd zou gaan worden. Ik kreeg er verder niets meer van mee.

Voor mensen die willen weten welke peestransplantatie er bij mij heeft plaats gevonden staat er hier een filmpje online om te bekijken.


Ik werd in de uitslaapkamer wakker en kreeg een spalk aangemeten. Die wordt aangelegd bij “verse” letsels om verder zwelling toe te laten en inklemmingen te voorkomen.Na het verdwijnen van de zwelling zal een volledig gipsverband de spalk vervangen.
Het bijkomen duurde niet lang want ik was klaarwakker. Ik werd naar de kamer terug gereden waar men net het avond eten aan het rondbrengen was.


Ondanks dat ik net uit narcose kwam, kreeg ik toch een bord eten voorgeschoteld. Ik moest even een paar minuten pakken om de misselijkheid kwijt te raken, maar heb daarna lekker gegeten.




s'avonds was er voetballen op de nieuwe tv en was er bezoek van Jolanda. De pijn viel mee, maar een gipsen poot is wel wennen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten